Wife 1.0 and Girlfriend 7.0

19 12 2009

Tribute to Aira (ucky_iteb@yahoo.com)
I want to share an e-mail from a friend. Here it is :

Dear Tech Support:
Last year I upgraded from Girlfriend 7.0 to Wife 1.0. I soon noticed that the new program began unexpected child processing that took up a lot of space and valuable resources. In  addition, Wife 1.0 installed itself into all other programs and now monitors all other system activity. Applications such as Poker Night 10.3, Football 5.0, Hunting and Fishing 7.5, and Racing 3.6 no longer run,  crashing the system whenever selected. I can’t seem to keep Wife 1.0 in the background while attempting to run my favorite applications. I am thinking about going back to Girlfriend 7.0, but the uninstall doesn’t work on Wife 1.0. Please help !

Thanks,
A Troubled User.
________ _________ _________

REPLY FROM TECH SUPPORT:
FORWARD TO: CRACK-FORUM

Dear Troubled User:
This is a very common problem that men complain about. Many people upgrade from Girlfriend 7.0 to Wife 1.0, thinking that it is just a Utilities and Entertainment program. Wife 1.0 is an OPERATING SYSTEM and is designed by its Creator to run EVERYTHING!!! It is also impossible to delete Wife 1.0 and to return to  Girlfriend 7.0. It is impossible to uninstall, or purge the program files from the system once installed. You cannot go back to Girlfriend 7.0 because Wife 1.0 is designed to not allow this. Look in your Wife 1.0 manual under Warnings – Alimony – Child Support. I recommend that you keep Wife 1.0 and work on improving the situation. I suggest installing the background application “Yes Dear” to alleviate software  augmentation. The best course of action is to enter the command C:\APOLOGIZE because ultimately you will have to give the APOLOGIZE command before the system will return to normal anyway. Wife 1.0 is a great program, but it tends to be very high maintenance. Wife 1.0 comes with several support programs, such as Clean and Sweep 3.0, Cook It 1.5 and Do Bills 4.2.  However, be very careful how you use these programs. Improper use will cause the system to launch the  program Nag 9.5. Once this happens, the only way to improve the performance of Wife 1.0 is to purchase additional software. I recommend Flowers 2.1 and Diamonds 5.0 ! WARNING!!! DO NOT, under any circumstances, install Secretary With Short Skirt 3.3. This application is not supported by Wife 1.0 and will cause irreversible damage to the operating system.

Best of luck,
Tech Support
________ _________ _________

REPLY FROM CRACK-FORUM:

Dear Troubled User,
All what Tech Support said is true. I used to have the same problem as you do, several months ago. I looked for solution in the manual under troubleshooting but could’nt find the answer. There is no way you can uninstall Wife 1.0, but the good news is you can manage having dual Operating Systems. I run both Wife 1.0 and Girlfriend 7.0, now. I suggest you to make two partitions in your heartdisk. Install Wife 1.0 in drive C as main OS and then install Girlfriend 7.0 in drive D as the secondary OS. DO NOT install both OS in the same drive or they will crash each other. You can run main utilities and some entertainment programs in Wife 1.0, and switch to Girlfriend 7.0 whenever you want to run your favourite application that isn’t supported by Wife 1.0. I hope this could help solving your problem.

Good luck,
‘mmyb’





Whatever…Woman…(updated)

4 12 2009

“Whatever you give to a woman, she’ll make it greater. God has created them like that, it’s their nature.”

My lips were forming a curved line of smile, when I read the quote above. These are what across my mind after I finish reading it :

– If you give a start of small issue to a woman, then she will finish it by life crisis, full of tears.

– If you give shopping right to a woman, then she will close a massive purchasing deal.

– If you give a tinny credit card to a woman, then she will swipe a huge debt in your account.

– If you ask a little help to a woman, then she will consider it as if it’s a big sacrifice to do.

– If you give a compliment to a woman, then she will feel that she deserves a reward.

– If you give a small complaint to a woman, then she will give you back a bigger one in return.

– If you give your understanding to a woman, then she will think she is free to do anything she wants.

– If you ask for having sex to a woman, then she will convince you that you are a sex maniac.

– If you refuse for having sex to a woman, then she will tell everyone that you are gay.

– If you give three milligram of sperm to a woman, then she will multiply into three kilograms baby out of it.

May be the list will grow, I will update it later. Hey all men, help me out with this, he he he he….
No offense women, it’s just the way you are !

*******

Just a few seconds I posted my writting above, a mad female friend sent me the original quote. Here it is, along with my nasty comment :

Whatever you give a woman, she will make greater. (Note: whatever. So it can be something positive or negative, right?)

If you give her sperm, she’ll give you a baby.
(Agree. I have mentioned it before)

If you give her a house, she’ll give you a home.
(And if you don’t, she’ll give you hell)

If you give her groceries, she’ll give you a meal.
(The meal comes from the nearest fast food restaurant, and the groceries stay in the fridge, how many young woman can cook nowadays)

If you give her a smile, she’ll give you her heart.
(Does it mean that she only gives her heart to you? Imagine how many smile she receives and how many heart she gives away, easily)

She multiplies and enlarges what is given to her.
(Yes, that is the big idea, allright)

So, if you give her any crap, be ready to receive a ton of shit! (Don’t worry guys, when you get married you will get used to it, even you will receive ton of shit without any reason at all!)

Again….no offense, and don’t get me wrong.
I don’t hate women, in fact I love them. I love my mom. But I do hate this kind of quote. So, I mock the quote, not women.

Why?
Because I believe man and woman in equal partnership. Should we fight to find which gender is better than the other one? Why do we need to feel more special than the other? We are all special. We share life. Let us live hand in hand.

I believe the quote is only a joke, so I try to make fun of it. He he he…

I love you, women…
Peace !

‘mmyb’





My Baby Will Born in A Parking Lot

27 10 2009

In that one lovely morning, my wife, her brother and I drove to a real estate agency. Her brother wanted to buy an apartment. As we entered the highway, my wife broke the silence with an annoying request.

“Honey, I think we should find another hospital. The hospital we visited last week, have a small parking lot.”

My wife is a pregnant woman of  2 months. We just found it out 2 weeks before I wrote this down.

I replied, “ And how’s that becoming a problem ? How many car do you want to stuff in to the hospital ?”

“Well, a lot of people will visit me when I deliver the baby. A hospital with a large parking lot will be very useful.”

“Useful ? What is it good for the baby ? Explain to me..”

“Well, not for the baby, for people who are visiting.”

Clearly, hormonal activity caused by pregnancy, made my wife’s logical thinking stop working. Or maybe I just couldn’t understand what a pregnant woman is going through.

O.K., let us compare this. Below is my priority list regarding this issue, arranged from the most important :

The Baby and The mother – The Family – The Visiting People

And below is my wife’s list :

The Visiting People – The Visiting People – The Visiting People

It’s kind of suck, when I put someone as first in my priority list and then find out that-someone put other people in his/her priority list.

“Don’t you think it’s kind of funny that we are deciding where the baby will born over a parking lot ?”

My wife didn’t reply me.

“Just focus on the facilities of the hospital for you and the baby. Don’t waste your time thinking over a parking lot, because my baby will not born in a parking lot.”

Oh my God, if I take my wife’s request seriously, I will consider to find a drive-through visiting  hospital, so everyone who want to visit my wife and the new born baby could visit them without troubled on finding a parking lot, even don’t need to jump off from their car. Imagine that…

FACEBOOK Share





Sepetologi

26 06 2009

Tukang sepet adalah satu salah satu label yang dicapkan pada saya. Harus saya akui bahwa hobi saya adalah nyepet. Untuk yang belum kenal istilah itu, sepet adalah sindiran terselubung, bukan hanya sekedar menyindir, tetapi seni membungkus sebuah sindiran dengan elegan, mengajak lawan bicara merenungkan kembali tindakannya atau pemikirannya dan pada akhirnya tumbuh kesadaran dari dalam dirinya sendiri, bukan menjejalkan kesadaran ke dalam otaknya.

Filosofi Sepet

“Fly like a butterfly, sting like a bee.” (Moh. Ali)

Dibalik sayap kupu – kupu yang lembut dan rapuh, terdapat sengat yang berbisa. Inilah kekuatan sepet, kritik pedas dan tajam yang terbalut oleh manisnya kata – kata.

Memulai Sepetan

Hal pertama yang harus dilakukan adalah membuka pertahanan psikologis lawan bicara. Kesankanlah bahwa apa yang anda bicarakan bukan soal dia. Ketika dia merasa bahwa anda tidak sedang membicarakan dia, maka dia tidak akan membangun sikap defensif. Manfaatkan fakta bahwa kita lebih suka mengkritik orang lain daripada diri sendiri. Teknik yang sering saya pakai sebagai awalan adalah mengarang cerita anonimous, pura – pura curhat atau seolah – olah contoh kasus dari orang ketiga. Bisa juga mengawali dengan basa – basi, atau cerita yang tidak terstruktur, lompat sana – lompat sini, sehingga lawan bicara tidak dapat menangkap kesan bahwa dia yang akan menjadi fokus pembicaraan yang sebenarnya. Selain itu, teknik ini juga berguna untuk mengajak lawan bicara untuk melihat suatu hal dari perspektif orang lain, mencoba merasakan apa yang mungkin dirasakan oleh orang lain.

Memasukan Sindiran

Ketika pertahanan sudah terbuka, saatnya memasukan serangan ke jantung kesadaran. Masukan sindiran mengalir secara perlahan. Tentukan sendiri batas kemampuan lawan bicara dalam mengunyah sindiran anda, jangan beri lebih dari yang dia mampu terima. Namun ada kalanya kita kebablasan, saking asyiknya melempar sindiran, anda akan mengetahuinya ketika lawan bicara mulai bersikap defensif, berusaha mengubah topik, atau malah berusaha menyudahi pembicaraan. Ini menandakan dia sudah merasa tidak nyaman dengan apa yang sedang anda bicarakan.

Jeda dan Distraksi

Ketika sindiran sudah mulai intensif atau saat lawan bicara sudah mulai tidak nyaman, anda harus berhati – hati. Saatnya ada memberi jeda untuk mendistraksi dia dari sindiran anda. Masukan intermezo, bicarakan hal lain, sesuatu yang ringan. Atau tanyakan pendapat dia tentang hal – hal yang berkaitan dengan bahan pembicaraan. Hal ini berguna supaya seolah – olah anda tidak mendikte dia dan merasa bahwa pendapatnya masih dihargai. Begitu pembicaraan sudah kembali rileks dan pertahanannya mengendur kembali, anda dapat memasukan kembali sindiran anda. Supaya tidak ada kesan anda mengulang kembali pembicaraan yang lalu, gunakan awalan cerita yang berbeda. Sebelum kembali ke topik yang sama.

Hasil Akhir

Hasil akhir yang diharapkan dari sepetan adalah lawan bicara menjadi satu ide dengan kita. Timbul kesadaran dari dalam dirinya untuk mengiyakan pemikiran kita, tanpa merasa dipaksa. Namun prosentase kegagalan tetap ada. Anda juga harus berhitung siapa lawan bicara anda dan strategi timing yang harus anda jalankan. Selamat mencoba, hehehehe….

FACEBOOK Share





A Complete Diner of Night Life (Explicit content)

19 04 2009

This is what written on the menu card of a Night Life Restaurant

*****

STARTER
Spring Roll of Tobacco
(Cigarettes)

MAIN COURSE
Drugs Platter
(a selection of the finest drugs)

DRINKS
Absolutely Alcohol
(top up)

DESSERT
Sweet Cream of Sex

*****

While I’m amaze with this menu card, I’m wondering….who’s cooking..? Of course….The DJ..!!!

I’m not talking about good and bad, but I lost direction on how to see them as non-connecting parts. Loud music, cigarettes, drugs, alcohol, and sex are closely related to each other, in fact they are interconnected, for a night life fanatics, I’m sure they know.

In my mind, they work just like a complete diner in a restaurant.

You walk in to a restaurant then having a seat, accompanied by ears-breaking kind of music.

For a start, a pack of cigarettes it is.
The nicotine will stimulate your heart, bumping faster. You’ll get warmed up. Like appetizer do, sting your appetite before the hard one come.

Not for long, come the main course, your own selection of drugs.
This time your heart bumping even faster. Your blood is distributed rapidly to entire body.
Your nerves system will be in a very high tension, taking all your consciousness to the taste of the heaviest sequence of the meal.

To help your digesting system, of course you need lubricant.
You might need a bottle of hard liquor as your drink.
The liquid will mix all your common sense up.

At the end, you’ll have sex as your sweet dessert.
(an experiment show that your libido will easily raise after taking alcohol and/or drugs, I read it in an FHM article couple years ago).
No need to worry about bed of roses, candle light or love romance, you won’t remember it anyway, because all your blood will be drained out from your brain to your genital tissues, so your brain is out of service temporarily.

OK, there you go you have completed all the meal sequences. I hope you enjoy your diner.

FACEBOOK Share





Masalah Ignorant dan Bekas Pacar

1 12 2008

Dapat suntikan comment dari Aris Widayati, bikin semangat untuk posting lagi. Cuma otak lagi suntuk, mikirin kerjaan di kantor. Makanya, siang ini aku berkunjung ke tempat tinggal seorang wanita, untuk refreshing dan tebar pesona. Hidup di kota yang sama, dan terlibat kontak secara tidak sengaja.  Dia adalah bagian dari cerita masa lalu dosen gila. Bahasa gampangnya wanita ini bekas pacarnya dosen gila. Fotonya sengaja aku pajang disini, biar dosen gila tambah cemburu, he he he he…

Mantannya dosen gila

Mantannya dosen gila

Dengan suguhan satu bungkus potato stick plus segelas air putih (standard anak kost), perbincangan mulai mengalir. Sekedar canda haha – hihi, ngobrol fotografi, sampai membahas mafia wars, aplikasi game di facebook. Kali ini cukup spesial, karena aku diundang masuk ke kamarnya…..yuhuuu…. Liat kasur malah jadi ngantuk, lama – lama badan aku rebahkan di kasurnya yang harum.

Sambil rebahan aku amati wajahnya. Wah, jadi ingat lagi sama dosen gila. Wanita ini aku beri label, bekas pacarnya dosen gila. Label ini memang agak susah dihilangkan.

Kalo ngomongin dosen gila, jadi ingat satu kata yang saat ini rajin menghiasi blognya yaitu ignorant. Terjemahan bebas ke bahasa Indonesia sih artinya dungu / bebal. Tapi mungkin yang dimaksud dia adalah ketidakpedulian / pengabaian. Kata ini memang lebih dashyat dan berbahaya ketimbang benci.

Benci dan cinta bisa dianggap berlawan, bila dilihat secara mikro, namun bila di ‘zoom out’ dan dilihat pada skala makro, kita membenci atau mencinta sesuatu, adalah bentuk respon terhadap obyeknya. Jadi masih ada keterikatan rasa (suka / gak suka) terhadap obyeknya, masih ada korelasinya.  Benci dan cinta masih pada satu kutub besar yang sama, yaitu merespon. Di sini eksistensi obyek masih diakui. Nah, lawan dari merespon adalah gak merespon a.k.a ‘ignorant’. Benar – benar gak ada rasa yang dilekatkan terhadap obyeknya. Gak benci, tapi juga gak cinta, bisa juga disebut gak peduli. Ignorant adalah titik dimana eksistensi obyek gak diakui atau dianggap gak ada.

Wah…tambah pusing kayaknya….

Sudahlah, aku mau menikmati waktu ku bersama wanita ini, yang notabene sudah dibandroli cap ‘ignorant’ sama dosen gila, secara mantan pacarnya. Kriuk….kriuk….lanjut makan potato sticknya…ha ha ha…

FACEBOOK Share





Agama adalah Pakaian Dalam

28 11 2008

Layaknya pakaian dalam, agama bagusnya dipakai di dalam (di hati). Kalo dipakai diluar nanti jadi superhero (pemuka agama). Sama seperti superhero yang gak bisa kalah, kalo pemuka agama ga bisa merasa salah.

Pakaian dalam membungkus bagian vital supaya hari – hari kita nyaman. Agama juga melindungi bagian vital supaya hidup kita tenteram. Jadi kalo pakaian dalamnya gak nyaman, mungkin ukurannya kurang pas (pemahaman agamanya kurang pas), atau gak cocok dgn pakaian dalam itu. Ganti aja kali…

Sebagaimana agama memerlukan iman, pakaian dalam juga. Kita cukup percaya bahwa pakaian dalam membuat kita nyaman, membentuk badan kita lebih bagus, atau lebih seksi. Sepertinya lucu juga kalo kita menuntut pembuktian logis,
lalu mengambil sample, membagikan foto kita berpakaian dalam, untuk dihitung secara statistik pendapat mereka, sebagai pembenaran iman kita secara ilmiah.

Semakin menerawang pakaian dalam, kita semakin kelihatan telanjang. Artinya semakin kita melihat diri sendiri melalui agama, kita semakin kelihatan berdosa.
Tapi kita kan gak pernah suka menerawang ke pakaian dalam kita sendiri, ya to? Lebih asyik menerawang pakaian dalam orang lain, he he he…

FACEBOOK Share





Attention, Dreamer !

28 11 2008

We are dreamers, we all want to live our dream.
But wait…is it really our dream? or we are chasing someone else’s?

Another question, are we chasing our dream or our dream chasing after us? Who should take control?

Lately, someone accused me over a crime. Someone put a charge on me for breaking her dream. Well, I realized that she went through a very emotional moment. So, I played along. She sent me on a trial of morality. She found myself guilty as I was being so selfish and arrogant. She punished me over an anarchy act ruining her dream she has built upon me.

But wait, is it allowed to build our dream upon someone else’s life? Isn’t that also a crime?

Well maybe, I need to say this on my closing speech:

Your dream should be your dream, and only for you. It doesn’t belong to someone else. Never does. Your dream is on your own hands. It’s in your life, not others.
Never put your dream upon someone else’s life without any commitment, or you’re like putting an egg at a narrow edge. Someday it will fall down and scattered.
Even a committed person could break his/her own commitment. So always keep the dream with you.

You are the one who shaping the dream, others are only coloring.

FACEBOOK Share





Perspektif Kondom

28 11 2008

Sebuah lagu lama terdendang kembali. Seorang kawan lama membawa kabar dari sang fenomena )SF) kembali berkutat dengan permasalahan yang sama, dilabrak istri orang. Sebenernya udah kesekian kali….jadi wes biasa toh ?….Gandrik!! Sebuah persahabatan dengan pria beristri (PB) menghantarnya kembali pada simpul cerita yang berulang, dicemburui si istri (SI). Entah dimana letak salahnya, antara gaya bersahabat SF dengan PB atau SI memang cemburuan. Yang jelas ada yang tidak pas bagaimana mereka meletakkan persahabatan itu di tengah – tengah sebuah perkawinan…bersahabat dengan pria beristri sepertinya harus bersahabat dengan istrinya juga, kalo selintutan, yo siapa yang ndak curiga ya toh?…..

Aku sendiri gak tahu persis permasalahan yang terjadi…dan gak butuh tahu juga…lebih suka tempe ya say…, tapi menarik untuk dicatat adalah bagaimana SF bereaksi terhadap permasalahan ini, saat dia berkomentar bahwa persahabatannya yang sangat benar harus berakhir untuk alasan yang sangat salah. Ha ha ha…ternyata SF memang tidak berubah, masih self centered seperti dulu…..benar?…salah?…hak siapa untuk menilai? kamu?

Mengingatkanku akan sebuah kampanye kondom dengan tag line nya: “why is it always about you?” Berkonsep tentang seorang cowok yang tidak mau pake kondom demi kepuasannya sendiri, dan seseorang bertanya kepadanya kenapa kamu hanya memikirkan dirimu. Namun konsep ini tidak digambarkan vulgar, dipake ide cerita seorang cowok yang tidak mau dibujuk pake safety belt saat naek roller coaster. Well…the point is… kondom itu tidak hanya untuk melindungi Mr. P, tapi untuk melindungi Mrs. V juga. Tapi seberapa banyak pria yang mau melihat dari perspektif ini ?

Melihat sebuah permasalahan lepas dari sudut pandang diri sendiri memang tidak gampang. Mengerti perasaan orang lain juga tidak mudah. Seperti betapa susahnya aku mengerti mengapa SF harus merasa hancur ketika mengakhiri persahabatannya dengan PB demi keutuhan sebuah pernikahan. Tidak kah SF harusnya bisa mengerti kekhawatiran SI terhadap PB, yang suaminya sendiri ? Anggaplah itu sebagai sebuah pujian atas pesona dirinya…..SF bisa punya banyak sahabat…tapi SI cuma punya satu suami…iya kan ? Bisa jadi SF harus mengevaluasi cara dia bersahabat, karena kasus seperti ini tidak hanya sekali terjadi padanya. I know all the theories !!! teriak SF kepadaku. Dia pikir aku sedang berteori….padahal aku cuma sedang bertelor…

Wah…wah…wah…kalo sudah self centered jadi susah diajak berpikir pake perspektif lain. Aku berkesimpulan bahwa SF tidak bisa mengunyah pembelajaran dari perspektif kondom. Tidak semua hal adalah melulu tentang diri sendiri. Kalo susah mengunyah perspektif kondom, mungkin lebih baik mengunyah kondom nya saja…tersedia dalam berbagai rasa loh…iiiigghhh.

Buat SF…selamat mengunyah!!!

FACEBOOK Share





Bahasa Itu…

27 11 2008

Bahasa Itu…

Dia masih pakai bahasa itu…
Bahasa tanpa kosakata ‘meminta’ dan ‘tolong’. Di benaknya semua tersedia tanpa dia harus meminta. Di otaknya semua ada tanpa mengucap kata ‘tolong’. Cukup sedikit isyarat tentang apa yang diinginkannya, lalu orang – orang akan datang memberi, sukarela.

Superioritasnya atas orang lain sangat terasa tidak hanya pada tingkah laku, tapi juga tutur kata.  Suatu saat, sewaktu dia butuh tumpangan ke sebuah stasiun kereta, dia hanya berkata kepada kami, aku dan temanku, bahwa dia harus naik kereta jam 5 sore. Tentu saja kami berdua hanya tersenyum, karena kami tidak merasa berkewajiban memberinya tumpangan pun dia tidak meminta. Akibat tawaran tumpangan yang tak kunjung datang dia meninggalkan kami berdua, yang belakangan baru kami tahu kalau dia marah. Akhirnya kami membuang undi untuk menunjuk sukarelawan.

Belum lama, dia bilang padaku begini: “Aku lagi sakit nih…opname, jadi sekarang kamu punya alasan untuk nengok aku.”, alih – alih dia berkata: “Aku lagi sakit nih…opname, tolong tengokin aku donk.” Jadi dia memang tidak butuh ditengok, justru aku yang butuh nengok dia (pikirnya). Aku hanya bisa tersenyum mendengarnya, dan berpura – pura sibuk, tak punya waktu. Setidaknya sakitnya ringan, jadi memang tidak mendesak untuk ditengok.

Berbahasa ternyata tidak sekedar berucap. Berbahasa seperti berbusana, bisa menunjukan kepribadian pemakainya. Dan selayaknya seorang ratu mengenakan adi busana, dia memakai adi bahasa.

FACEBOOK Share